• Bahasa Indonesia
    • English
  • English 
    • Bahasa Indonesia
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student Papers (SP)
  • SP - Program Studi Manajemen Pemasaran Internasional
  • SP - 8 Management of Marketing
  • View Item
  •   Home
  • Student Papers (SP)
  • SP - Program Studi Manajemen Pemasaran Internasional
  • SP - 8 Management of Marketing
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pengaruh Kualitas Layanan dan Kepuasan Konsumen Terhadap Loyalitas Konsumen Pada Beauty Care Dr. A Aesthetic Centre di Kota Medan

Thumbnail
View/Open
Cover (535.2Kb)
Abstract (148.1Kb)
Contents (166.0Kb)
Chapter I (247.6Kb)
Chapter II (184.3Kb)
Chapter III-V (337.4Kb)
Reference (141.9Kb)
Appendix (562.7Kb)
Date
2020
Author
Hutauruk, Maretha Annesya
Metadata
Show full item record
Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk meneliti pengaruh Kualitas Layanan dan Kepuasan Konsumen terhadap Loyalitas Konsumen. Pada penelitian ini digunakan data primer yang diperoleh dari riset lapangan dengan objek penelitian pelanggan yang sedang menggunakan jasa Beauty Care dr. A Aesthetic Centre di Kota Medan dan data sekunder yang dapat mendukung penelitian. Teknik pengumpulan data menggunakan metode survey melalui kuesioner yang disebar kepada 100 responden Beauty Care dr. A Aesthetic Centre di Kota Medan. Untuk mengolah dan menganalisis data, penulis menggunakan analisis regresi linier berganda dengan bantuan program SPSS 22. Hasil penelitian menunjukkan bahwa Kualitas Layanan dan Kepuasan Konsumen secara simultan memiliki pengaruh yang signifikan terhadap Loyalitas Konsumen dengan nilai F hitung 188,464 > F tabel 3,09. Secara parsial variabel Kualitas Layanan memiliki pengaruh yang signifikan dengan nilai t hitung 3,178 > t tabel 1,984. Begitu juga dengan variabel Kepuasan Konsumen yang memiliki pengaruh sig2nifikan dengan nilai t hitung 8,144 > t tabel 1,984.
 
This research has intention to know and analyze the effect of service quality and customer satisfaction towards customer loyality. This study used primary data obtained from field research with Beauty Care dr. A Aesthetic Centre customers and secondary data that can support the research. Data collection techniques using survey methods through questionnaires distributed to 100 respondents Beauty Care dr. A Aesthetic Centre users in Medan. To process and analyze data, the author using multiple linear regression analyst with the help of SPSS program 22. The result showed that service quality and customer satisfaction simultaneously have a significant influence on customer loyality with the value of F arithmetic 188,464 > F table 3,09. Partially service quality variable has a significant influence with the value of t arithmetic 3,178 > t table 1,984. Also with variable Product Quality that has significant influence with the value of t arithmetic 8,144 > t table 1,984
 
URI
http://repositori.wbi.ac.id/handle/123456789/99
Collections
  • SP - 8 Management of Marketing

WBI Repository copyright © 2021 
Contact Us | Send Feedback

Atmire NV
 

 

Browse

All of WBI RepositoryArsip & KoleksiBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

WBI Repository copyright © 2021 
Contact Us | Send Feedback

Atmire NV