• Bahasa Indonesia
    • English
  • English 
    • Bahasa Indonesia
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student Papers (SP)
  • SP - Program Studi Akuntansi Perpajakan
  • SP - 0 General Accountancy
  • View Item
  •   Home
  • Student Papers (SP)
  • SP - Program Studi Akuntansi Perpajakan
  • SP - 0 General Accountancy
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Desain dan Penerapan Model Pembelajaran Akuntansi Melalui Pendekatan Human Centered Design

Thumbnail
View/Open
Cover (202.5Kb)
Abstract (128.9Kb)
Contents (167.4Kb)
Chapter I (155.6Kb)
Chapter II (163.2Kb)
Chapter III-V (524.7Kb)
Reference (153.3Kb)
Appendix (1.198Mb)
Date
2020
Author
Sitinjak, Adihyta Roganda Jaya
Metadata
Show full item record
Abstract
Kesulitan dalam proses pembelajaran yang dialami oleh mahasiswa akuntansi dipengaruhi model pembelajaran yang diterapkan. Model pembelajaran yang tepat akan mempengaruhi motivasi belajar dalam pencapaian prestasi belajar. Tujuan dari penelitian ini adalah menciptakan model pembelajaran akuntansi yang inovatif dan efektif. Jenis Penelitian yang digunakan adalah studi eksperimen dan menggunakan pendekatan Human Centered Design dengan subjek penelitian adalah mahasiswa yang mengalami kesulitan belajar di program studi akuntansi. Teknik pengumpulan data dari penelitian ini menggunakan dengan metode wawancara telepon dan kuisioner. Penelitian ini menghasilkan sebanyak tiga ide yang dapat membantu mahasiswa dalam mengikuti proses pembelajaran yaitu Aplikasi Interactive Accounting Encyclopedia, Aplikasi Accounting To Do dan Sistem Belajar Personal Learning.
 
The difficulties in the learning process experienced by accounting students are influenced by the learning model applied. The right learning model will affect learning motivation in achieving learning achievement. The purpose of this research is to create an innovative and effective accounting learning model. This type of research is an experimental study and uses a Human Centered Design approach with the research subjects being students who have difficulty learning in the accounting study program. Data collection techniques from this study using telephone interviews and questionnaires. This research produces three ideas that can help students in following the learning process, namely the Interactive Accounting Encyclopedia Application, Accounting To Do Application and Personal Learning System.
 
URI
http://repositori.wbi.ac.id/handle/123456789/90
Collections
  • SP - 0 General Accountancy

WBI Repository copyright © 2021 
Contact Us | Send Feedback

Atmire NV
 

 

Browse

All of WBI RepositoryArsip & KoleksiBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

WBI Repository copyright © 2021 
Contact Us | Send Feedback

Atmire NV